söndag 26 februari 2017

Bokrea 2017

Som jag skrev tidigare, så valde jag i år att beställa de allra flesta av mina reaböcker från internetbokhandlarna i år. Sedan ville jag komplettera med några böcker från Akademibokhandeln, men i slutändan blev det ändå bara en av böckerna därifrån. Väl där kände jag inte något intresse för Montaignes essäer eller boken med Tranströmers alster. Kanske ändrar jag mig och köper dem ändå, speciellt om de kommer på rean på rean sedan.

Det här blev årets skörd från bokrean i alla fall:

Krigsdagböcker 1939-1945 av Astrid Lindgren
Uppgång och fall av Liv Strömquist
De sista vittnena av Svetlana Aleksijevitj
Zinkpojkar av Svetlana Aleksijevitj
Bön för Tjernobyl av Svetlana Aleksijevitj
Tiden Second Hand av Svetlana Aleksijevitj
Crème Fraîche av Suzanne Brøgger
Alla borde vara feminister av Chimamanda Ngozi Adichie
De polyglotta älskarna av Lina Wolff
Ut ur världen av Karl Ove Knausgård

Vad fick ni med er hem från rean? Hittade ni några fynd?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar