söndag 8 maj 2016

Bibloenkät

Johanna L på Bokhora är flitig biblioteksanvändare och gjorde därför en enkät om just det och eftersom jag återigen upptäckt det fantastiska med bibliotek är jag inte sen att haka på. Bokbabbel och Eli har t.ex. också svarat på den.

Antal biblioteksböcker hemma (eller på Paddan) just nu: Två. Essä av Arne Melberg (red.) inför min skrivarkurs i sommar och Rush Oh! av Shirley Barrett.

Varav utlästa: Rush Oh! av Shirley Barrett (recension kommer nästa vecka).

Reservationer: Fyra. Why We Write och Why We Write About Ourselves båda av Meredith Maran (red.) inför min skrivarkurs i sommar. A Shepherd's Life av James Rebanks för att jag läste (hörde?) någonstans att den skulle handla mycket om läsning (förutom att vara fåraherde) och slutligen Heroines av Kate Zambreno efter att jag läste denna DN-artikel.

Längtar mest efter: Får man säga en bok som man inte reserverat, men som man tänkt låna snart? Okej, vi säger så: The Girl From Everywhere av Heidi Heilig.

Senaste inköpsförslaget: Reasons to Stay Alive av Matt Haig.

Senast utlästa biblobok: Rush Oh! av Shirley Barrett.

Läser just nu: Ska precis påbörja Eligible av Curtis Sittenfeld (som jag köpte själv p.g.a. en ny Sittenfeld köper jag alltid).

Länka mig gärna era enkätsvar, eller svara gärna i kommentarerna om du inte har en egen blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar