tisdag 1 mars 2016

Litsy!

I helgen fick jag höra tala om appen Litsy som är i betatestning. Litsy finns för närvarande endast som iOs-app, men det verkar som att de i framtiden även vill göra en androidversion. Några på Twitter beskrev Litsy som Goodreads möter Tumblr möter Instagram och det tycker jag är en bra beskrivning.

Litsy är helt enkelt ett nytt socialt medium som har med böcker och läsning att göra. Nu kanske du tycker att det räcker med de sociala medier som redan finns, men jag tycker att Litsy kan fylla ett visst tomrum. Ibland när jag instagrammar om böcker känner jag att det kan bli för mycket. Vill verkligen alla av mina följare bara se bilder på böcker hela tiden? Läsare av den här bloggen vill förmodligen det, men min instagram ägnas inte bara åt läsande, utan även åt mina andra intressen och därav har jag följare som kanske inte enbart är boknördar. När jag läser en bok gillar jag att instagramma citat, men när jag läser en citatvänlig bok så kan jag ibland hålla tillbaka. Alla mina följare kanske inte vill läsa 37 citat från samma bok.

På Litsy hänger bara boknördar och där skulle jag inte ha några problem att posta mycket om samma bok. Problemet med Litsy i dagsläget, förutom att det har en hel del buggar eftersom det är i betastadiet, är att det inte är så aktivt eftersom relativt få har hittat dit.

Alltså beger ni er nu till Litsy, addar mig (frida heter jag där) och sedan postar vi loss hejvilt om böcker.

Såhär ser ens profil ut och jag har postat ett citat.
Det finns tre olika poster att göra. Review och quote är självförklarande, men blurb är allt du vill dela med dig av i ditt flöde. Kanske har du fått en bokleverans, tänkt något bra eller bara har en bra lässtund just nu som du vill dela?
Såhär kan flödet se ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar