lördag 26 mars 2016

Glad påsk!

Glad påsk!

Äntligen är det påsklov och förutom rättningshögen som är större än Mount Everest och trots att vi flyttar om en vecka, så tänkte jag ändå hinna med lite läsning.

Idag kommer jag med stor sannolikhet att läsa ut The Wise Man's Fear av Patrick Rothfuss, vilken jag slitit med ett tag och jag tycker nog dessvärre inte den är lika bra som den första boken. Efter det så velar jag mellan att läsa Illuminae av Amie Kaufman och Jay Kristoff som Frida på A deo a libertate recenserade här. Den har jag lånat från biblioteket, så det kanske är bäst med den. Dock är jag så sjukt sugen på att läsa My Brilliant Friend av Elena Ferrante som jag köpte för några veckor sedan för att jag inte stod ut med tanken på att vänta på en svensk översättning en sekund längre (trots att jag väntat i över ett år för våra bokförlag verkar vara sist på bollen). Som vanligt när jag köper något som jag vill läsa nu, så har det inte blivit så och nu har den dessutom hunnit publicerats på svenska, men jag tänker att när jag väl läser den kommer jag vilja sluka resterande böcker i serien och då är det lika bra att läsa på engelska för på svenska lär inte hela serien finnas förrän om åratal.

Nåväl, det är ett problem för framtida Frida. Vad läser ni i påsk? Går ni all in på påskekrim?

2 kommentarer:

  1. Synd att varken The Wise Man's Fear eller Illuminae kom högre än till tre stjärnor ändå! Jag läser My Brilliant Friend och den engelska översättningen är jättebra (vet ju inte hur den svenska är förstås) så där har du ännu ett argument för att ha valt den. Jag är ungefär halvvägs in och kan faktiskt inte ännu säga om jag kommer att sluka hela serien eller inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag vet. Hade verkligen trott att båda skulle hamna högre kurs hos mig. Men de var bra! Det var bara det att de nog inte blev favoriter helt enkelt. Dock kommer jag fortsätta med båda serierna, så det är ingen fara på taket, hehe.

      Jag har hört från andra också att den ska vara lite seg att komma in i, så jag tänker ge den lite tid tror jag.

      Radera