måndag 29 februari 2016

Bokrea 2016

I år har jag inte varit lika pepp på bokrean som jag var förra året. Jag tror det beror på att jag inte jobbar i bokhandel längre och liksom inte är mitt i smeten. Dessutom har vi precis köpt en lägenhet, så jag känner mig lite fattigare än normalt. Detta hindrade mig dock inte från att åka till Akademibokhandeln efter jobbet och köpa några böcker. Detta blev mina val för denna gång:

Grejen med verb av Sara Lövestam: Jag har läst den och tyckte inte att den var så jättebra. Den var lite för käck för min smak och jag tror att den kanske var ett offer för höga förväntningar, men jag köpte den för att jag kan få inspiration till grammatiklektioner i den.

Britt-Marie var här av Fredrik Backman: Läsning inför ett eventuellt framtida projekt på jobbet.

Tyst av Susan Cain: Jag är introvert själv och har länge haft denna bok på min att läsa-lista, så jag slog till nu när det ändå var ett bra pris på den inbundna varianten. Dessutom tror jag att den kan hjälpa mig i mitt jobb.

The Most of Nora Ephron av Nora Ephron: Mitt favoritfynd! Jag älskar när de lokala Akademibokhandlarna plockar fram från sina egna restlager för där kan man oftast hitta de riktiga fynden tycker jag. De som är speciellt framtagna för rean och återfinns i varenda butik är ju inte så himla roliga. För den uppmärksamme/stalkerläsaren av denna blogg köpte jag denna i London förra året. Det exemplaret hade dålig bindning och omslag och gick sönder, därav lyckan i att finna detta exemplar med bättre kvalité.

I skrivande stund inser jag att jag ångrade mig när jag inte beställde Knausgårdpaketen på Bokus, del 1-3 och 4-6 så nu klickade jag i alla fall hem del 3 och paketet med 4-6. Nu är det bara del 2 jag inte har i inbunden, men den är slut på rean nu verkar det som...

Vad har ni köpt på rean?

2 kommentarer:

  1. Jag är också nyfiken på Cains bok. Jag hoppas kunna ta mig till en fysisk bokhandel ännu under rean (det är typ 50km till den närmaste var jag bor nu för tillfället!). Annars kanske "Av oss blev det aldrig några riktiga damer" från Adlibris.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ånej, 50km till närmaste bokhandel! Hoppas du överlever.

      Radera